Publicatielijst

Op deze pagina vind je een overzicht van het grootste deel van mijn artikelen en boeken. Vanwege auteursrechten etc. is het niet mogelijk om ze te downloaden. Als je er meer over wilt weten, neem dan even naar contact op.

Artikel: Poland, M. en Schoonderbeek, B. (2014). Help wat is er met Tim. Over de herkenning en begeleiding van hooggevoelige kinderen in de klas. Verschenen in Pedagogiek in Praktijk.

BOEK: Poland, M. (2016). De avonturen van Vlinder. Het medicijnwiel voor kinderen. Uitgeverij Zilveren Maanvlinder

BOEK: Poland, M. (2016). De ontdekking van mijn ware ik. Uitgeverij FreeMusketeers

BOEK: Poland, M.(2014). De dromen van Vlinder. Uitgeverij FreeMusketeers

BOEK: Poland, M. (2013). De ontdekking van mijn ware ik. Uitgeverij FreeMusketeers

BOEK: Poland, M. (2013). Vlinder ontmoet dolfijnen. Uitgeverij FreeMusketeers

BOEK: Poland, M. (2012). De voelsprieten van Vlinder. Uitgeverij FreeMusketeers

BOEK: Poland, M. (2012). Eigen Wijsheid. Uitgeverij Free Musketeers

Esoterisch

BOEK: Poland, M. (2011). Mama gaat spiritueel! Koedijk: Uitgeverij VOF De Liefde

BOEK: Poland, M. (2009). Kijk mam! De maan gaat altijd met ons mee. Soest: Boekscout.nl.

BOEK: Poland, M. (november 2009). Zie jij dat ook mam? Soest: Boekscout.nl.

Poland, M. (maart 2010). Nieuwetijdskinderen. Wereld van het jonge kind.

Wetenschappelijk internationaal

BOEK: Poland, M. (2009). Schematising in early childhood education. Saarbrucken: LAP Lambert.

Poland, M., van Oers, B., & Terwel, J. (2009). Schematising in Early Childhood Education. Educational Research and Evaluation, 15, 3, 305 – 321.

Poland, M. & van Oers, B. (2007). Schematising activities as a means for young children to think abstractly. Mathematics Education Research Journal.

BOEK: Poland, M. (2007). The Treasures of Schematising. The effects of schematising in early childhood on the learning processes and outcomes in later mathematical understanding. Enschede: Ipskamp.

Poland, M., & van Oers, B. (2007). The Effects of Schematising on Mathematical Development. European Early Childhood Education Research Journal.

Nederlands (wetenschappelijk)

Poland, M., van Oers, B., & Terwel, J. (2010). Het effect van deelname aan schematiserende activiteiten op het aanvankelijk wiskundig denken.

Poland, M. (2009). Woordenschat in Startblokken – Basisontwikkeling. Didactiek en alternatieve toetsing. Zone, jrg.8, (1) pp. 7-11.

Poland, M. (2009). Taalachterstanden in OGO? Zone, jrg.8, (2), pp. 3.

Poland, M. (2009). Een goede voorbereiding op rekenen en wiskunde. Wereld van het jonge kind, jrg. 36, (10), pp. 24-28.

BOEK: De Koning, L. en Poland, M. (2009). HOREB 2. Het Activiteitenboek. Uitgave van Studio Welgraven.

Poland, M. (2009). Van bouwwerk tot bouwtekening. Leren schematiseren. Volgens Bartjens, 28(4), 11-13.

Poland, M. (2008). Over wat OgO ons brengt… Zone, jrg.7 (2), 20-22.

Poland, M. (2008). Cijfer het kind in jezelf niet weg! We moeten weer leren spelen. Wereld van het jonge kind, jrg. 35 (7).

Poland, M. (2008). De geest is geschapen om de wereld te creëren. Wereld van het jonge kind, jrg. 35 (8). 246-250.

Poland, M. (2007). Bergopwaarts in taalontwikkeling. Wereld van het jonge kind, jrg.35 (3), 79-83.

Poland, M. (2007). Leren schematiseren in groep 2. Wereld van het jonge kind, jrg. 35 (2), 34-38.

Poland, M. (2007). Samenwerkend leren in de onderbouw. Wereld van het jonge kind, jrg. 35 (4), 123-127.

Poland, M. (2007). Schematiseren in het kleuteronderwijs. Hoe ziet dat eruit en hoe doen we dat? Veerkracht, jrg. 4 (3), 4-7.

Poland, M. (2007). Schematiseren in het kleuteronderwijs. Kennislink. Internetartikel.

Poland, M. (2007). Een klas vol bruggenbouwers. Zone, jrg. 6 (2), 16-17.

Poland, M. (2007). Een nieuwe manier om taalvaardigheden in de groepen 3 tot 7 te toetsen. Zone, jrg. 6 (3), 10-12.

Poland, M. & Peters, I.J.A. (2006). Wat buitenlands onderzoek ons brengt… Zone, jrg.5 (4), 27.

Poland, M. (2006). Van samenwerken leer je meer! Zone, jrg. 5 (1), 31.

Poland, M. (2006). Jouw verhaal is mijn venster. Wereld van het jonge kind, jrg. 33 (7), 204-208.

Poland, M. (2006). Even alles op een rijtje zetten. Wereld van het jonge kind, jrg. 33 (8), 246-250.

Poland, M. (2004). Interesse als onderwijsmiddel bij jonge kinderen. Wereld van het jonge kind, jrg. 32 (3),68-72.

Verschillende Vakpublicaties/rapporten: niet opgenomen op de site.

Verschillende conferentielezingen en rapporten: niet opgenomen op de site.